Ännu mera kök

En kommentar
 
 
Att planera ett kök är både superkul och ett rent helvete. Man har tack vare Pinterest en exakt bild av vad man vill ha och sen kommer verkligheten in... Mått som inte funkar ihop, vatten, avlopp och alla andra praktiska saker. Och måste man verkligen ha en microvågsugn? Men med spisen som det som inte fick ändras på så är det bara att planera runt det.
 
 
Själva köket blir ett Marbodal kök. Arkitekt Plus i grått. Rena luckor som är enkla att torka av och som ger en ganska vilsam bas.
 
 
 
 
 
Till det så blir det en stenbänkskiva  i svart diabas.
 
 
 
 
 
Och för att få till lite mera värme så kör vi på knoppar i obehandlad mässing från Byggfabriken
 
Ja, som sagt både en fröjd och ett rent helvete. Men helt underbart att få bestämma varenda lite detalj och få det precis som man vill ha det med bara några kompromiser. 
 
 
 
 
 
1 Hanna Karlsson:

skriven

När jag läser såna här inlägg blir jag glad över att jag bor i hyressrätt och inte behöver fundera på hur jag ska kunna bestämma mig. Fast jag ska erkänna att jag egentligen vill ha nya köksluckor i köket. Det börjar bli dags och matchar egentligen inte det nya golvet och tapeterna.